۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها؛

خالد مشعل همه طرف‌ها را به حمایت از مسجد الاقصی فراخواند

خالد مشعل همه طرف‌ها را به حمایت از مسجد الاقصی فراخواند

یکی از مقامات ارشد جنبش حماس از همه فلسطینی‌ها و کشورهای اسلامی خواست به یاری مسجدالاقصی بشتابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج تاکید کرد که حوادث و رخدادهای شب گذشته در مسجد الاقصی نقطه تحولی خطرناک در تجاوزات علیه مسجد الاقصی و جنایتی وحشیانه علیه خواهران و برادران معتکف ما در این مسجد است.

خالد مشعل تمامی طرف‌ها را به تحرک و اقدام فوری میدانی و مردمی در تمامی عرصه‌ها برای حمایت از مسجد الاقصی فراخواند.

مشعل تاکید کرد که نبرد الاقصی نبرد فردی و جمعی همه ماست، پس ملت فلسطین باید در این ماه مبارک که ماه جهاد، صبر و پیروزی و نبردهای سرنوشت‌ساز در تاریخ امت است، هرچه در توان دارد برای دفاع از مسجد الاقصی رو کند.

گفتنی است نظامیان صهیونیست در حملات ساعات اخیر خود علیه مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار را مجروح کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر را نیز بازداشت کرده‌اند. نظامیان صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مصلای القبلی به سوی آنها گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی پرتاب کردند.

این حملات با واکنش موشکی مقاومت فلسطین نیز همراه شده است، مقاومت تاکید کرده در صورت ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی، حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز ادامه خواهد یافت.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تاکید کرده است که این حملات صهیونیست‌ها جنایتی بی‌سابقه است و ابعادی فراتر از آنچه در صحنه دیده‌ می‌شود، دارد.

کد خبر 5747406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha